söndag 15 april 2012

Medeltiden-utvärdering

1. Hur tycker du att det var att arbeta med Medeltiden?
2. Tycker du att du har lärt dig mycket?
3. Nämn något du har lärt dig som du inte visste innan om Medeltiden?
4. Är det något vi har gjort/arbetssätt under temat medeltiden som du skulle vilja göra igen?Varför?
5.Är det något du inte skulle vilja göra igen?Varför?
6. Vad det något du tyckte var extra svårt att göra/lära dig under veckorna med Medeltiden?
7. Vad var roligast?Varför?

Lite hjälp för att komma ihåg vad vi har gjort under veckorna 8-14.
Arbetat i stationer
Lyssnat på saga/Frida och Farfar
Sett på olika filmer/powerpoints om medeltiden
Frågesport/ Jeopardy
Hemlig personer/drama/klätt ut oss
Skrivit en medeltidsbok
Haft medeltidsprov
Medeltidslekar i skogen

18 kommentarer:

  1. 1.Det har varit kul att arbeta med medeltiden.
    2.Ja! jag tycker att jag lärt mig mycket.
    3.Att medeltiden varade 1050 och massa kungar.
    4.Ne inget vad jag kommer ihåg.
    5.Ja Kolla på film och om medeltiden.
    6.Nej
    7.Filmen och i skogen!!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. 1. det kändes roligt
    2.ja det tycker jag
    3.vilka vissa var
    4.njae
    5.det här för det var jobbigt
    6.njae
    7.att vara ute på medeltidsdagen

    SvaraRadera
  4. 1.Ganska kul.
    2.japp.
    3.om hur hårda straff det var.
    4.nej, det inte så kul.
    5.ja en sån bok det var jobbigt.
    6. det var provet.
    7.iskogen.

    SvaraRadera
  5. 1.Jag tycker det har varit ganska tråkigt.
    2.Sådär
    3.Blodbadet
    4.aa titta på film.
    5.Ingenting.
    6.Nej
    7.att titta på film

    SvaraRadera
  6. 1. Hur tycker du att det var att arbeta med Medeltiden?
    Kul!
    2. Tycker du att du har lärt dig mycket?
    Ja.
    3. Nämn något du har lärt dig som du inte visste innan om Medeltiden?
    Om straffen, kungarna och om hur de behandlar kvinnor och män olika.
    4. Är det något vi har gjort/arbetssätt under temat medeltiden som du skulle vilja göra igen?Varför?
    Nej. Medeltidsstationer var ganska röriga.
    5.Är det något du inte skulle vilja göra igen?Varför?
    Medeltidsstationerna.
    6. Vad det något du tyckte var extra svårt att göra/lära dig under veckorna med Medeltiden?
    Nej tycker jag inte.
    7. Vad var roligast?Varför?
    Det var roligast med uppspelningen och medeltidsdagen.

    SvaraRadera
  7. 1.Ganska roligt.
    2.Väldigt mycket.
    3.Stockholms blodbad var den 7 November-9 November år 1520.
    4.Tornerspelen.
    5.Ja medeltidsboken.
    6.Alla läxor att alltså ha ordning på allt.
    7.Tornerspelen.

    SvaraRadera
  8. 1.sådär.
    2ja det har jag.
    3.hur hårt dem fattiga hade det.
    4.nej inget.
    5.redovisa för klassen.
    6.jag tycker det var svårt att hitta fakta till boken.
    7.att titta på arn.

    SvaraRadera
  9. 1 det var kul.
    2 jag har lärt mig ganska mycket.
    3 jag vet vad hansan är för ngt.
    4nej
    6nej
    7 film

    SvaraRadera
  10. 1.Jätte kul!
    2.Det känns som jag har lärt mig allt om medeltiden.
    3.Om Birger Jarl och Nyköpings gästabud. Drottning Margareta.
    4.Ja att titta på film tycker jag är kul.
    5.Ja jag vill gärna titta på film igen
    6.Nej
    7. Att vara i skogen och göra medeltids tunering och att ha uppspelning.

    SvaraRadera
  11. 1 kul men jobbigt
    2 ja
    3 blodbadet
    4 ha temadag
    5 hemliga personer
    6 öva inför provet
    7 filmerna

    SvaraRadera
  12. 1.Jag tycker att det har varit ganska roligt
    2.Ja
    3.Att medeltiden var mellan år 1000-1500
    4.Nej
    5.Medeltids stationerna
    6.Nej
    7.Medeltidsdagen för den var rolig

    SvaraRadera
  13. 1. Jag tycker att det var kul.
    2. Jag har lärt mig mycket.
    3. Att det fanns lekar på medeltiden som finns nu.
    4. Jag tycker det var kul att göra en bok om medeltiden.
    5. Jag vet inte, inget speciellt.
    6. Jag tycker att det var lite svårt att hinna skriva veckans kapitel, man fick ta hem ganska ofta. :P
    7. Jag tycker att det var kul att titta på Arn och när vi gick till skogen. =)

    SvaraRadera
  14. 1ganska kul
    2jag har lärt mig rätt mycket
    3blodbadet
    4jag tycker de var kul
    5jag vill titta på film
    6nej det tycker jag inte.
    7 att va i skogen

    SvaraRadera
  15. 1. Jag tycker att det har varit jättekul!
    2. Jag har lärt mig jättemycket.
    3. Nyköpings gästabud.
    4. Kolla på film och göra böcker om temat vi jobbar med.
    5. Inget speciellt.
    6. Jag tyckte att det var kul att spela upp vilken person man var och att vara klädd i sina medeltids-kläder. :P

    SvaraRadera
  16. Jag tyckte att det var kul
    2 Jag har lärt mig väldigt mycket
    3 blodbadet
    4 göra en sån bok
    5 nee
    6 hansan
    7 hemliga personen

    SvaraRadera
  17. 1. Jag tyckte det var kul
    2. Japp
    3. Pesten :P
    4. Se på¨film för det e kul
    5. Redovisa hemliga personen, för jag gillar inte att spela upp
    6. Nee inte något jag kommer på
    7. Se på Arn, för det var kul

    SvaraRadera
  18. 1. Det är nog ett av det roligaste teman jag haft!! Jag tycker om att jobba med "dåtiden" eller vad man ska säga.

    2. Ja! jag har lärt mig mycket.

    3. Att fru Kristina försvarade Stockholm under Stockholms blodbad till exempel.

    4. Nej, inget speciellt. Det skulle vara kul att göra nåt annat igen. Men inte att ha en gubbe, det var ju jätte kul och så men... För det var för mycket att planera och fixa. Orkar inte att gö det igen.

    5. Det jag nämnde i fråga nr. 4.

    6. Nej bara att hålla reda på allt och inte blanda in grejer från ... när man skrev om ... .

    7. Att klä ut sig, även om jag inte orkar det igen, och att skriva en bok!

    SvaraRadera